MR200 ساخت TP-Link یک مودم 4G است که می‌توانید با قرار دادن یک سیم‌کارت در آن با حداکثر سرعت 150 مگابیت به اینترنت متصل شوید. این مودم دارای چهار پورت LAN از نوع 100 مگابایتی هست. همچنین امکان به اشتراک گذاشتن اینترنت ADSL از طریق آن وجود دارد.

تنها مزیت این مدل نسبت به مدل MR6400 پشتیبانی از فرکانس 5 گیگاهرتز برای وایرلس می‌باشد. بنابراین می‌توانید مقداری پول پس‌انداز کنید و سراغ مدل MR6400 بروید.

در این مدل می‌توانید برای هریک از فرکانس‌های 2.4GHz (تا 300Mbps) و 5GHz (تا 433Mbps) یک وایرلس مجزا بسازید یا اینکه با یکی کردن نام و پسورد این دو وایرلس انتخاب فرکانس اتصالی مناسب را بر عهده دستگاه متصل‌شونده قرار دهید.

همچنین می‌توانید یک وایرلس دیگر در هر فرکانس برای مهمان ایجاد کنید و سرعت دستگاه‌های متصل به آن را محدود کنید و همچین دستگاه‌های متصل به آن را از سایر دستگاه‌ها ایزوله کنید.

از قابلیت‌های کاربردی این مودم مشاهده حجم اینترنت مصرفی کل و اینترنت مصرفی هر دستگاه می‌باشد. این دستگاه امکان ارسال و دریافت پیامک را دارد اما نمی‌توانید در آن کدهای دستوری USSD را اجرا کنید.

در تست‌هایی که با این مودم داشتم، آنتن‌دهی آن کم و بیش با آنتن‌دهی تلفن همراه Samsung Galaxy Note 5 یکی بود و از نظر پینگ و سرعت دانلود/آپلود تفاوت چندانی با آن نداشت که تا حدودی برای من نا امید کننده بود. احتمالا بتوان با خرید و متصل کردن آنتن‌های خارجی به آن آنتن‌دهی بهتری داشت که مستلزم صرف هزینه‌ی زیادی است.

متاسفانه هیچ کدام از اپراتورهای کشور در حال حاضر خدمات پایداری حتی به وسعت شهر تهران ارائه نمی‌دهند. گاهی پیش می‌آید که حتی یک صفحه هم باز نمی‌شود و در جایی/وقتی دیگر می‌توانید با سرعت 20 مگابیت دانلود/آپلود کنید.


تست سرعت با 75% سیگنال ساعت 12:30 بامداد - سرور داخلی


دموی رابط کاربری - و امکانات - این مودم را از طریق این لینک می‌توانید ببینید.

نتیجه‌گیری:

در صورتی که می‌خواهید برای مدت زمان طولانی از یک مودم 4G برای اتصال به اینترنت استفاده کنید، مودم‌های USB و Portable پاسخگوی نیازهای شما نخواهد بود. و در این صورت به یک مودم از این دسته که در حال حاضر از حداقل قیمت 400 هزار تومان شروع می‌شوند نیاز خواهید داشت. در این حالت مودم MR200 می‌تواند یکی از گزینه‌های شما برای خرید باشد.